Saturday, May 12, 2018

Water, food supply and impact its on food importing country.


As our own experience with the south west monsoon shows us, the weather is getting increasingly uncertain. There are floods and droughts in unexpected locations, at unexpected times. Climate shocks, particularly droughts which are becoming more frequent now and occurring in unlikely locations, have caused the most upheavals in global food supplies.
The American Midwest is the world’s greatest producer of maize and soybean. The drought of 1988/89 swept through the maize-soya belt of the US. This resulted in a loss of 12 % of global maize supply, which meant maize eating food importing countries had lesser maize to import at higher prices.
The widespread drought of 2002/03, hit wheat production in Russia, Europe, India and China, resulting in a 6% reduction  in global wheat supply. At the same time, the 2002/03 drought hit rice production in India , causing a decline of 4% in rice output. When there is a shortfall in global food stocks, the biggest casualties are food importing countries that are dependent on imported food.
-->

5 comments:

  1. Good-day, I'm Josef Lewis. A reputable, legitimate & accredited lender. We give out loan of all kinds in a very fast and easy way, Personal Loan, Car Loan, Home Loan, Student Loan, Business Loan, Inventor loan, Debt Consolidation. etc

    Get approved for a business or personal loans today and get funds within same week of application. These personal loans can be approved regardless of your credit and there are lots of happy customers to back up this claim. But you won’t only get the personal loan you need; you will get the cheapest one. This is our promise: We guarantee The lowest rate for all loans with free collateral benefits.

    We strive to leave a positive lasting impression by exceeding the expectations of my customers in everything I do. Our goal is to treat you with dignity and respect while providing the highest quality service in a timely manner. No social security Number required and no credit check required, 100% Guaranteed. Kindly respond immediately using the details below if interested in a loan and be free of scams..

    Email: progresiveloan@yahoo.com
    Call/Text +1(603) 786-7565 thanks




    ReplyDelete
  2. Agriculture training and consulting


    We provide the best Agriculture training and consulting in Azerbaijan. Check offered many types of popular courses Management, Banking & Security at an affordable cost.


    to get more - http://www.universitasint.com/en/training-subjects/agriculture/

    ReplyDelete
  3. Terima kasih Tuhan ketika saya berpikir bahwa semuanya sudah selesai dengan saya. Bunda Rika Rika Anderson datang untuk menyelamatkan saya. Saya Hasna Fadlika dari Jl Kebon Cau No. 125 Jarkata Indonesia. Saya sangat berhutang budi kepada orang-orang yang saya pinjam uang dari geng terhadap saya dan kemudian membuat saya ditangkap karena hutang saya.

    Saya ditahan selama berbulan-bulan sehingga saya diberi waktu untuk membayar hutang saya ketika saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk melunasi semua hutang yang saya ambil.

    Saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditor online yang sah jadi saya harus mencari karena melalui blog saya saya berulang kali tertipu tetapi ketika saya menemukan Mrs. Rika Anderson, CEO RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, Tuhan mengarahkan saya untuk mencari melalui blog karena pertemuan saya dengan ibu benar-benar sebuah mukjizat karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak penderitaan sehingga dia mengarahkan saya kepada ibu saya.

    Saya mengajukan pinjaman dan setelah beberapa jam pinjaman saya diproses oleh Dewan tanpa jaminan dan dalam waktu empat jam, saya dikreditkan dengan jumlah persis yang saya minta Rp. 50.000.000. Semua ini tanpa agunan tambahan sama seperti saya berbicara kepada Anda sekarang bahwa saya telah mampu menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri.

    Saya tidak perlu bantuan dari orang lain sebelum memberi makan atau membuat keputusan keuangan apa pun. Saya tidak punya urusan dengan polisi lagi. Saya sekarang seorang wanita yang mandiri dan bahagia dengan keluarga saya. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya, silakan hubungi ibu Rika. melalui WhatsApp +19147057484 atau melalui email perusahaan: (rikaandersonloancompany@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan kenyataan bahwa di dunia yang bermasalah ini, Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda menangani gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara.

    Saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ms. Rika Anderson di alamat di atas sehingga Anda dapat mengatasi krisis keuangan dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya melalui email berikut: (hasnafadlika17@gmail.com) selalu bersikap positif dengan Ms. Rika Anderson, dia akan melihat Anda melalui semua tantangan keuangan Anda dan kemudian memberi Anda tampilan keuangan baru.

    silakan hubungi ibu Rika. melalui Panggilan: +1 (518) 360-2491
    Whatsapp: +15183602491 atau melalui email perusahaan: (rikaandersonloancompany@gmail.com)

    ReplyDelete